Мої доробки


Конспект відкритого уроку з української мови у 2 класі

Тема: Урок розвитку зв'язного мовлення . Твір-опис                "Зайчик"

Мета: Вчити дітей добирати влучні слова для висловлення думки; розвивати вміння працювати над текстом-описом; виховувати любов до природи, бережливе ставлення до звірів.
Обладнання: малюнок зайця, картки-підказки, предмети для звукових ефектів, проектор для показу слайдів, диск з мелодією, іграшка-зайчик.

Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
Сьогодні  у нас незвичайний урок,
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну відому, в країну чудову,
Що нас там чекає й збагачує мову.
Тож сядьте рівненько, будьте уважні,
Щоб працювати нам було не тяжко.

ІІ.Робота над шумною казкою.
-         Діти, сьогодні до нас на урок завітав незвичайний гість. Хто він?
Спробуйте відгадати загадку, тоді й дізнаєтесь.
Загадка про зайчика.
Швидкі лапки, куций хвіст,
Довгі вушка , чорний ніс,
Хліба з рук бере окрайчик
Сірий і пухнастий …
                           ( Зайчик )
-         Так, це зайчик. Він прийшов до нас на урок і приніс казочку про себе.
Але ця казка незвичайна . Вона потребує озвучування. Уявіть себе на кіностудії. Допоможімо звукорежисерам  доповнити звуковими ефектами
казочку, яку я буду зараз читати.
-         У вас є картки-підказки. Ознайомтеся з ними. Будьте уважні, під час читання казки я буду показувати якийсь номер. Ви повинні будете зробити ті дії , які  вказано під відповідними номерами.
Картка-підказка
( Потрібно: 2 кулькові ручки ,  пакет,2  дерев яні ложки, стакан і бутилка з водою.)
1-    Шарудимо пакетом.
2-    Швидко стукаємо кульковими ручками.
3-    Стукаємо ложками.
4-    Швидко стукаємо кульковими ручками.
5-    Шльопаємо руками по ногах.
6-    Швидко  стукаємо кульковими ручками.
7-    Говоримо: « ква-ква-ква»
8-    Наливаємо в стакан води.
9-    Швидко стукаємо  кульковими ручками.

-         Отже, приготуйтеся слухати казку і виконувати дії.

-Жив собі у лісі заєць-боягуз. Вийшов одного разу заєць із дому, а їжачок у кущах раптом як зашурхотить! (1)
Злякався зайчик – і навтьоки. (2)
Біг, біг і присів на пеньок відпочити.
А дятел на сосні як застукає! (3)
Кинувся ЗАЙЧИК бігти. (4)
Біг, біг, забіг у саму гущавину, а там сова крилами як заплескала!(5)
Побіг заєць з лісу до річки. (6)
А на березі річки жаби сиділи. (7)
Побачили вони зайця і скік у воду. (8)
Зрадів заєць, що жаби його злякались,- і сміливо поскакав назад у ліс. (9)
-         Ну,що , діти, сподобалась казочка?
-         Її  якісне сприймання залежало від того як точно спрацюєте ви , виконуючи озвучування казки.

ІІІ. Робота над темою уроку.
1.     Повідомлення теми і мети уроку.
-Отже, сьогодні ми будемо працювати над добором влучних слів для висловлення власної думки. І від вашої точності вибору слів залежатиме якість  всієї роботи на уроці.
2. Фізкультхвилинка
Зайчик прудко так стрибає,
Пташка весело літає,
Швидко лис десь пробіжить,
Їжачок в кущах сидить,
Вже з барлога встав ведмідь…
Цих тваринок всіх любіть!
3.Бесіда.
- Діти, на початку уроку ми з вами читали і озвучували казочку. Це був твір .
Які види творів ви знаєте? ( Твір- розповідь, твір-опис, твір-міркування )
-Що ви про них знаєте? ( Діти дають загальну характеристику )
Ми сьогодні будемо працювати над твором-описом. І будемо описувати нашого гостя , який тут присутній. Так, це зайчик.
До цієї миті ви бачили його як іграшку, як малюнок, а зараз давайте подивимося який він у природі. (Слайд №1). Роздивіться уважно.
-         Діти, з яких частин складається твір-опис? (Діти відповідають)
-         Давайте докладніше обговоримо частини тексту-опису.(Слайд №2)
4.Робота в зошитах.( Діти записують число, назву тексту…)
- А робити опис будемо за планом ,який демонструю на слайді №3.
( Діти записують його в зошити.)
-         Отже, почнемо складати опис зайчика. Діти, описуючи зайчика, ви будете підбирати слова, які найвлучніше йому підходять.
-         А) Робота над 4 слайдом;( Де живе )
-         Б) Робота над 5 слайдом;( Косий, бо шия у зайця малорухома, він не може озиратися. Тому скошує очі.)
-         В) Робота над 6 слайдом;( Вуха )
-         Г) Робота над 7 слайдом. (Хвіст )
-         Д) Опис ніг.Без слайда (порівнюємо передні і задні)
( Заєць – зі старослов янської- СТРИБУН )
Е) Складання речення-висновку.
5. Словникова робота.
(Розкосі, куций,у нього…)
6.Колективне складання твору та самостійний запис його в зошити.
   Зайчик живе у лісі.
   У нього сіра шубка. Очі у звірятка розкосі. Він має довгі вуха. Хвостик у зайчика куценький. Передні лапки короткі, а задні довгі.
   Цей лісовий мешканець подобається і дорослим, і дітям.
( Діти пишуть під музику.)
7.Зачитування твору дітьми.
ІV. Оцінювання.
V. Підсумок уроку.



Відкритий урок з математики у 3 класі







Немає коментарів:

Дописати коментар